Retail insights & media performance

Insights, analytics en onderzoek

Met 15 miljoen transacties per week en een 80% dekking met de Bonuskaart, kunnen we tot in detail achterhalen hoe klanten reageren op campagnes, productintroducties of andere merkactivaties.

Retail insights & media performance image

Ons Retail Insights team biedt inzichten in de effectiviteit van marketing- en media investeringen door middel van self-service tools en tailor-made analyses. Bekijk insights op categorie-, merk- of productniveau. Daarnaast zorgt ons Media Performance team ervoor dat campagnes volledig worden doorgemeten op verschillende KPI's. Dit gebeurt aan de hand van klantinzichten en onderzoeken, maar ook in samenwerking met onderzoeksbureaus zoals MeMo² .

Fact based briefings voor succesvolle campagnes

Fact based briefings voor succesvolle campagnes

We weten hoe en waar de klant winkelt, ook jouw klant dus. Aan de hand van deze inzichten kunnen fact based briefings voor succesvolle campagnes worden opgesteld.

Lees meer

Zo bereik je succesvol jouw doelgroep!

On-demand retail insights met SIS

On-demand retail insights met SIS

Wil je zelf achter de knoppen zitten en elk moment toegang hebben tot up-to-date Albert Heijn klantinzichten? Dat kan met ons self-service platform Shopper InSide (SIS).

Lees meer

✓ Creëer eigen insights en rapporten op basis van koopgedrag en klantsegmentaties. Gebruik deze inzichten vervolgens als basis voor categoriemanagement adviezen en marketingactivaties binnen Albert Heijn of daarbuiten.

✓ Bekijk wekelijks ontwikkelingen in koopgedrag en transacties. Zo meet je ook het succes van je productintroducties, merkpositionering of merkloyaliteit. Ook zie je het verschil daarin tussen online en instore. Welke klanten zorgen voor de grootste groei? En welke (nieuwe) doelgroep wil je bereiken?

✓ Zit bovenop de performance van de Bonusaanbiedingen van afgelopen week en stuur, waar nodig, toekomstige acties bij.

✓ Krijg tips en hulp bij het interpreteren en toepassen van de inzichten. Je krijg een coach aan wie je jouw vragen kunt stellen!

Tailor made analyses

Tailor made analyses

Naast ons self-service platform bieden we ook losstaande, op maat gemaakte analyses aan. Deze tailor-made analyses bieden handvatten voor bijvoorbeeld een productintroductie of bijsturen daarvan

Lees meer

✓ Monitor de performance van productintroducties en schakel bij waar nodig.

✓ Onderzoek de ontwikkeling van trial- en herhaalaankopen: wie zijn deze klanten en wat kochten ze eerder?

✓ Breng de interactie tussen jouw merk en de belangrijkste concurrenten in kaart. Of bekijk het verschil in klantprofielen, voor het targeten van bijvoorbeeld een instore activatie.

✓ Maak categoriespecifieke customer journeys inzichtelijk op basis van online zoek- en klikgedrag. Zo optimaliseer jij jouw digitale marketingstrategie.

Test een nieuw product

Test een nieuw product

Het merendeel van de productintroducties in retail slaagt niet of onvoldoende. Des te belangrijker is het om een nieuw product in de markt te testen! Dat kan in de winkelomgeving van Albert Heijn door middel van een In-market test.

Lees meer

✓ Plaats een nieuw product of nieuwe verpakking tijdelijk in het reguliere schap van een aantal winkels. Vergelijk aankoop- en consumentengedrag vervolgens met hetzelfde gedrag in een aantal controlewinkels.

✓ Pols interesse in een nieuw merk of concept met een ‘concept test’, door het concept tijdelijk op te voeren als ‘nieuw assortiment’ op AH.nl.

✓ In-market testing is ook geschikt voor het A/B testen van de effectiviteit van marketing- en communicatiemiddelen, zowel online als op de winkelvloer. De mogelijkheden hiervoor zijn eindeloos en wij trainen je hierin.

Media performance

Media performance

We kunnen op basis van alle klantinzichten campagnes volledig doormeten. Zo weten adverteerders precies hoe de campagne het heeft gedaan en ontdekken ze waar learnings zitten, zodat de volgende campagne geoptimaliseerd kan worden.

Lees meer

We doen veel studies in samenwerking met adverteerders en onderzoeksbureaus om te zien hoe retail media bijdraagt aan de totale marketingmix. Heb je interesse in het opzetten van een studie? Neem dan contact met ons op.

Benieuwd wat AH Retail Media voor jouw merk kan betekenen?

Stuur ons een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.