Albert Heijn Media Services: Merkbouwer of Conversie generator?

Vaak is het zwart - wit. TV zet je in voor merkbekendheid en winkelcommunicatie zorgt voor conversie. Maar is dat wel zo? Publicis Groupe onderzocht in samenwerking met onderzoekspartner MeMo² de rol van een klassieke media campagne én de toevoeging van Albert Heijn als media kanaal binnen de customer journey van Duracell – zowel op merk als op sales.

“Bij Publicis Groupe adviseren we onze FMCG merken binnen het veranderende commerce landschap. De rol van fysieke winkels verandert met de dag – zeker nu in deze tijd. Voorheen fungeerden winkels enkel als aankoopplek, maar dat is allang niet meer zo. Winkelcommunicatie heeft een volwaardige rol binnen de totale media mix.”

Deli Bom Strategy & Commerce Consultant Publicis Groupe

De 6-weekse Duracell campagne ‘Maak je cadeau compleet met Duracell’ is geactiveerd op TV, in Out of Home en via Albert Heijn Media Services (middels retail media inzet op digitale outdoor schermen én winkelcommunicatie). Coen Kempen, Research Director MeMo²: “Wat dit crossmedia onderzoek uniek maakt is de toevoeging van de media van Albert Heijn Media Services én de meting op zowel merk- als sales doelstellingen in één onderzoek. Op deze manier kunnen we gericht antwoord geven op de vraag waar adverteerders hun mediabudget moeten investeren om te kunnen bouwen aan het merk en/of om de verkoop te boosten.”